Hos Dansk Rejsehjælp er vores mission at hjælpe dig når dit fly er forsinket mere end 3 timer fra det planlagte afgangstidspunkt eller helt aflyst. Vi opretholder flypassagerers rettigheder til økonomisk kompensation i det Europæiske luftrum. Derfor tilbyder Dansk Rejsehjælp en nem og sikker måde at søge erstatning på, når flyrejsende er berettiget til kompensation. Dette gælder både ved forsinkede, aflyste og overbookede fly. Uden kendskab til EU-Forordning EC 261/2004, kan du overdrage behandlingen af din sag til vores dygtige medarbejdere. Vi hjælper dig med hele processen og sørger for, at flyselskabet ikke afviser dine rettigheder til kompensation.

Dansk Rejsehjælp

Dansk Rejsehjælp hjælper til at opretholde deres kunders rettigheder i det Europæiske luftrum.

Derfor tilbyder de en nem og sikker måde at få kompensation for forsinkede, aflyste fly og nægtede ombord stigninger.

Vidste du, at du kan få op imod 4.500 kr. i erstatning? Det er nemt, risikofrit og hurtigt. Lad Dansk Rejsehjælp tage kampen op imod flyselskabet, og læn dig tilbage imens vi henter dine penge hjem.
Dette gælder også COVID-19 refusioner.

Så nemt er det:

1. Indtast informationer om din rejse eller upload din billet direkte på vores hjemmeside. Vi tjekker herefter om flyselskabet skylder dig penge.
2. Vi er rigtig gode til kompensationsret! Du skal derfor blot læne dig tilbage imens de henter dine penge hjem.
3. Vi sørger for, at du får dine penge så hurtigt som muligt.

Du kan også få refusion for COVID-19 aflysninger samt erstatning på hotel, transport samt mad og drikke, hvis bare du har kvitteringerne.

 

Kend dine rettigheder

Flyforsinkelse

Som rejsende i europæisk luftrum er du som hovedregel berettiget til flykompensation, når dit fly er forsinket med 3 timer eller mere. Den berettigede kompensation kan være helt op til 4.500 DKK pr. rejsende. Der er en række forhold, som har indflydelse på flypassagerers rettigheder. Du kan f.eks. miste din ret til kompensation, hvis du rejser uden for EU eller det var usædvanlige omstændigheder, der forårsagende forsinkelsen eller aflysningen. Ligeledes skal flyselskabet sørge for yderligere kompensation, hvis din forsinkelser overstiger 4 timer. Dog er der klare rettigheder, hvis dit fly havde tekniske problemer (ikke ekstraordinære omstændigheder). Her kan du kræve kompensation fra det transporterende flyselskab. Vis mere

Aflyste fly

Er dit fly aflyst mindre end 14 dage før den planlagte afrejse kan du være berettiget til flykompensation. Dette er en økonomisk kompensation for din spildte tid, samt besvær som denne aflysning har forårsaget. Hvis flyselskabet aflyser dit fly skal de yde kompensation for dette. Du er berettiget til kompensation, samt refusion for din oprindelige flybillet, eller en sammenlignelig flybillet til dit endelige bestemmelsessted som dit fly oprindeligt havde. Det kan altid betale sig, at søge flykompensation, da vi aldrig ved om flyselskabet går konkurs. Vis mere

Nægtet boarding/overbooket fly

Hvis du på din rejse er blevet nægtet boarding eller hvis dit flyselskab melder overbookede fly, kan du have ret til kompensation. Ved nægtet boarding er du nemlig berettiget til flykompensation under samme forhold som ved aflyste og forsinkede fly. Det er dog vigtig, for din berettigelse til kompensation, at du kræver dokumentation fra flyselskabet, som beviser en afvigelse fra den planlagte afgang. Fælles for alle flyvninger, så vil flyselskabet ofte afvise din ret til kompensation, og undskylde det med usædvanlige omstændigheder som er ude for flyselskabets kontrol.
 Vis mere

Hvorfor vælge Dansk Rejsehjælp til at inddrive din flykompensation eller refusion?

Vi kan som eksperter i ret til kompensation tilbyde de fornødne juridiske kompetencer, som der ofte kræves når dit fly ikke går som planlagt. Ofte forsøger fly- og rejseselskaber at undgå at betale økonomisk kompensation ved at påstå usædvanlige omstændigheder, samt at de har taget alle rimelige forholdsregler. Her kommer Dansk Rejsehjælp ind i billedet, og udjævner uligheden mellem de store rejse- og flyselskaber og de rejsende passagerer.

Det er ofte besværligt og tidskrævende at opretholde din ret til kompensation og refusion for forsinkede og aflyste fly. I de fleste tilfælde kan man blive spist af med en dårlig undskyldning om usædvanlige omstændigheder, der ikke er baseret på virkelighedens hændelser. Disse afvisninger kan virke valide, og uden den fornødne juridiske viden, er det som privatperson svært at finde hoved og hale i EU forordningens bestemmelser. Det er nemlig ikke alle flyvninger, som er berettiget kompensation.

Hos Dansk Rejsehjælp synes vi ikke, at styrkeforholdet mellem de rejsende og flyselskabet er fair, når det kommer til at vurdere juridiske problemstillinger omhandlende de rejsenes rettigheder til økonomisk kompensation. Derfor påtager Dansk Rejsehjælp sig glædeligt kampen for alle rejser, hvor du er forsinket eller aflyst til din endelige destination inden for EU.

Dansk Rejsehjælp